sunnuntai 6. marraskuuta 2016

FTCC + "Rata-SM", siinä meillä nyt sitten vahvistuneet kuviot


Uutisia Jyväskylästä, lajipäiviltä!

Noniin, lyhyesti ja ytimekkäästi pureudun kahvin ääreltä Jyväskylästä eilisiin uutisiin rata-autoilun parista!
Eilinen päivähän oli tarkoitettu kilpailijoille ja sarjajulkaisuja tuli, kuten odotinkin! Nyt se on naputeltu pöytään: ensi kaudella on FTCC sekä tällä hetkellä kutsumanimeltään Rata-sm. Eli kuten jo edellisessä kirjoituksessani ounastelin, ei ollut vielä ainakaan aika haudata rata-sm:ää.

Ensimmäiseksi selitys tuohon kutsumanimeen! Rata-sm on tällä hetkellä ainakin toistaiseksi vielä työnimi millä tuota sarjaa viedään eteenpäin, mutta muitakin nimiehdotuksia ilmeisesti on, ainakin Vauhdin Festivaali-sarja! Tämä nimi asia varmaan selviää sitten myöhemmin!  Pääasia on nyt että runko on valmis!

Eli pureudutaanpa näihin kahteen sarjaan vähän tarkemmin mistä nyt puhutaan! Tässä kohtaa muistutan että tottahan meillä sitten on vielä erikseen HRF sekä näitä kerhokisoja ym!

Osassa kilpailuja ajetaan myös NEZ-mestaruudesta! Tätä pakkaa en tässä kirjoutuksessa hämmennä enempää, kirjoitan siitä vaikka erikseen.

FTCC= huippusarja, jossa kaikki luokat ajavat sm-pisteistä!

Kalenteri: (en vielä vannois että tämäkään on lopullinen)

28.-29.4 Bikernieku Riika Latvia FTCC (myös NEZ)
13.-14.5 Botniaring Rata- SM
20.-21.5 STCC Alastaro
2.-3.6 Ahvenisto (AKK Sports ry) FTCC
30.6-1.7 Auto24Ring Pärnu, Eesti, FTCC+ Rata - SM (myös NEZ)
29.-30.7 Kemora, Rata-SM
5.6.8 Seinäjoen Vauhtiajot, Rata-SM??
12.8 Vauhdin festivaali
19.-20.8 Historic Gran race, ahvenisto, HRF
26.-27.8 Porsche festivaali, alastaro
8.-9.9 Alastaro FTCC+ Rata-SM?? (myös Nez)
16.-17.9 Legends MM, botniaring

ilmoittautuneet luokat:

Porsche GT3 Cup - autot
V8 Thunder
BMW Extreme
V1600 sekä T1600

"Rata-SM" jossa osassa luokkia myös jaossa sm-pisteitä, esim: Formula Ford

"Rata-sm":
Formula Ford
Legends Trophy
Touring cars
Gran Turismo

Siinä vahvistuneet luokat ja kilpailut ensikaudelle! vauhtiajot siis kysymysmerkeillä toistaiseksi!

Eli niinkuin kalenterista näkyy, tarkoitus olisi että nämä kaks sarjaa ajaisivat joitakin kisoja myös yhdessä, tässä varmaan ajatuksena kustannustehokkuus!

Hyvä huomioida tietysti tuo että ainakin Formula Ford ajaa sm-pisteistä FTCC-sarjan ulkopuolella

Jo perinteeksi muodostunut Seinäjoen Vauhtiajot ovat liipasimella, samana viikonloppuna järjestetään Jyväskylän Neste Rally ja ilmeisestikään seinäjoella ei ole muuta viikonloppua ns kaupungilla tyhjänä että päästäisiin kyseinen tapahtuma järjestämään toisena ajankohtana!

Henkilöstö:

Ja sitten palataan taas siihen niin rakkaaseen rahaan! Näiden kahden sarjan taustalla on ajatus että niihin hommattaisiin kiertävä henkilöstä, samoin kun tämän päättyneen kauden FTCC sarjassa on ollut! Mutta nyt niin että tuo henkilöstö kiertäisit molemmat sarjat! Nyt täsmennän että puhun kiertävästä kilpailunjohdosta, en tietenkään koko henkilöstöstä! Jokainen järjestäjä sitten hommaa omiin kilpailuihinsa lippumiehet ym toimitsijat ihan niinkuin ennenkin! Tämä on todella hyvä ajatus, kilpailujen kulku pysyy samanlaisena ja lapsentauteja saadaan kitkettyä asia kerrallaan pois! Mutta jos hyvääkin niin kyllä huonoakin, on siinä monta viikonloppua kesästä mihin muutaman ihmisen täytyisi sitoutua! Eihän tuohon kilpailunjohtoon, kiertävää henkilöstöön nyt tarvitse mitään armeijaa mutta ne ihmiset ketkä tuon paketin pystyvät hallitsemaan ja tuohon sitoutumaan ovat varmasti vähissä näinä kiireen täyttäminä elämäntapoina!

Ja kun me puramme tätä vielä vähän lisää niin kuka tuon pestin sitten haluaa? Kovin monen kättä ylhäällä en ole vielä nähnyt! Tosiasiassa tällä hetkellä kun itse istun kahvia siemaillen Jyväskylässä kokoontuu toimitsijat ym kilpailunjärjestäjät lajipäivien toisena päivänä tuossa viereisessä kokoustilassa! Toivottavasti siellä saadaan nyt tämä porukka hitsautumaan ja yhdessä tekemään ensikaudesta ja seuraavista entistä parempaa ja toimivampaa moottoriurheilua!

Täälläkin oikeastaan ensimmäisenä puheenaiheeksi nousi raha! Mihin ne osallistumismaksut ym rahat menevät? Olen saanut luvan purkaa viime kauden yhden kisan kustannuspolitiikkaa hieman teille kaikille, olkoon se seuraava kirjoitukseni aihe jossa avaan sitten ihan tosissaan mihin nuo osallistumismaksut menevät, eivätkä riitäkkään!

Otin tuon nyt tuohon väliin ihan siksi että niin vahvasti näyttää edelleen siltä että myös ensi kausi ja varmaan seuraavatkin tullaan järjestämään myös tämän kilpailunjohdon kannalta talkoilla! Yksinkertaisesti rahaa maksaa kenellekkään mitään tehdystä työstä ei vielä ole! Paino sanalla vielä! Jos katsomme suomen rajojen ulkopuolelle ja vertaamme meidän rata-autoilua ja osallistumismaksuja ym, ei tuo oikeastaan ole mikään ihmekkään. Toki ymmärrän myös ettei kilpailijoiden kuuluisi maksaa kaikkea, eikä se toki näin olekkaan! Se vaan lyhytnäköisyydessään saattaa siltä näyttää! Mutta tämä on iso ja mutkikas kaava jonka seuraavassa kirjoituksessani hakkaan niin osiin kuin vaan ikinä pystyn, josko se sitten selventäisi mistä rahaa tulee ja mihin se menee! Ja mitä pitäisi tapahtua että saisimme sitä lisää! Ne on yhteiset talkoot, ei yksin AKK:n, ei kilpailujenjärjestäjien eikä kilpailijoiden! Mutta siitä lisää ensikerralla!

Mutta palatakseni tähän jo päättyneeseen kauteen, seurasin vierestä mikä työ tuollaisen kilpailun järjestämisessä on ja kuinka paljon sitä väkeä tarvitsee! Nyt kun katsoo tuota tulevaa kesää ja avoimia asioita niin oksettaa! Koko moottoriurheilu ahdistaa! Tällä tietoa tuolle henkilöstö asialle ei ole ainakaan toistaiseksi tehty mitään, henkilö sitä kasaamaan on onneksi jo päätetty! Itseäni vain ahdistaa ajatus että kuinka kauan on aikaa pelata ja odotella, muut sarjat, harrastukset, kerhot ym sitouttavat omiaan jo ensikaudelle ja tosiasiahan on se ettei meillä väki riitä kolmelle eri radalle joka viikonloppu! Suomen kesä on lyhyt ja vähä luminen! Tulee auttamatta tilanteita että kisoja on ympäri suomen, eri lajien parissa ja vähäkin henkilöstö jakautuu niihin sitten! Ydinryhmä olisi mielestäni saatava pian kasaan, ohjeistettua ja nidottua yhteen jotta olisi myös sitten hämmentyneille toimitsijoille, kilpailijoille ym kyselijöille olemassa se luukku mistä vastauksia saa! Toivon että tähän saamme myös hyvän porukan ja pian! Nyt tanssitaan jo marraskuuta! Katsokaapa koska kausi FTCC:n osalta alkaa!?

Toivon todella että tuossa viereisessä kokoustilassa saadaan hyviä asioita aikaiseksi!

Sitten on vielä tietysti säännöt ja rengasväännöt ym jotka sekoittavat harrastajien päätä lisää, missä sarjassa sitten kukakin oikeasti ensikaudella ajaa on vielä hämärän peitossa!

Ensikausi:

Itseäni kiinnostaa kovin ensikaudella osanottajien määrä luokittain, se tulee olemaan ratkaisevassa osassa kuitenkin näissä yhteisissä talkoissa joista kerron ensikerralla lisää! Pienenä vinkkinä että nyt en todellakaan tarkoita yhtälöä: mitä enemmän kilpailijoita, sitä enemmän osanottajamaksuja! Ei, ei näin, taustalla on paaaaljon muuta joka ruokkii näitä sarjoja! ;)

Nyt kahvin jo jäähdyttyä kuppiin ja sadan uuden ajatuksen velloessä päässä lopetan tämän kirjoituksen tähän, tällä kertaa olen puhelimen varassa kun ajattelin etten postaa täältä mitään, mutta kuinkas sitten kävikään! Siksi normaalista kaavasta poikkeava kirjoitusasu!

Kiitos ja terveiset Jyväskylästä :)

tiistai 1. marraskuuta 2016

Rata-SM kausi 2017 toteutuu sittenkin???



Lajipäivät tähtäimessä, lajityöryhmät valittuna ja nyt jo kuohuu

Niin siinäpä nyt ensimmäiset ajatukset! Palataan hieman taakse päin mitä on viimeisimpien kirjoitusteni jälkeen tapahtunut!

Edellisten kirjoitusten aallokossa

Kuten jo edelliset tekstit julkaistessani osasin odottaakkin monen moista kommenttia ja sitä ns paska myrskyä! No nyt on se suurin pöly laskeutunut ja on aika ehkä hieman avata taas lisää omia ajatuksia! Sain monta kivaa puhelua tutuilta ratojen varsilta, tuolta omalta motorsport perheeltäni, sain uusia näkökulmia kirjoitukseeni sekä aiheita mistä lähteä kirjoittamaan lisää, kävipä vielä niin mukavasti että törmäsin yhteen kilpailijaan joka ei ollut tekstiäni vielä lukenut ja sain vaihtaa ajatuksia myös hänen kanssaan.

Somen voima

No sitten siihen kipeään aiheeseen, jollain meni kuppi nurin, joku tunsi varmasti kuinka hyvältä tuntui että joku nyt sitten sanoi ääneen asioita, asioita joita on korvasta korvaan kuiskuteltu ja kauhisteltu. Edelleen painotan että minä en tiedä 100 prosenttisia faktoja ja kirjoitan vain siitä miten minä asiat näen, mitä minä kuulen ja miten kuulemani käsittelen. En ole tämän alan ammattilainen. En saa palkkaa latiakaan autourheilun puolelta, se on minulle harrastus. En kuulu mihinkään autourheiluseuraankaan, en kilpaile, en tuomaroi, en kuulu työryhmiin, mä vaan hengailen kilpailuissa, katselen ja valitettavasti myös kuuntelen! Itseni toistamisen uhallakin!

Negatiivisemman ajattelun plussat

Negatiivisuus ruokkii negatiivisuutta! Totta, ja siihen tämä koko ajatukseni viime kirjoituksissani perustui, negatiivisuuteen, nitinaan ja natinaan! Jolle pitäisi nyt äkkiä, pian tehdä jotain jotta pelastettaisiin se mitä pelastettavissa olisi, samalla toki putsattaisiin ne vanhat negatiivisuudet jotka nyt valitettavasti ruokkivat vain negatiivisuutta ja monen, niin monen rakas harrastus keikkuu oman näkemykseni mukaan hyvin heiveröisissä köysissä. Kenellä ne köydet sitten on kädessä ja kuka niitä voisi vahvistaa?! Itse nitisin ja natisin, jep! Mutta minä tein sen ainakin omissa nimissäni ja julkisesti, blogini on kaikkien luettavissa. Totean edelleen itseni toistamisen uhallakin että en ole ammattilainen, en tiedä mitä kaikkea tuolla taustalla tapahtuu tai tehdään, varmasti tehdäänkin mutta puhun siitä miltä se minun silmissäni ja korvissani näyttää! Toki edellisissä kirjoituksissa tein vain pinta raapaisun omiin näkemyksiin ja ajatuksiin, voi kuinka niitä olisikaan! Tunnetustihan minä olen hirveän hiljainen ihminen ;)

No miksi sitten minä tätä puran, kun en kerta mistään mitään tiedä ja kirjoitukseni ei perustu faktoihin? No ne perustuvat minun faktoihin, en kiellä etteikö osa näistä kirjoittamistani asioista olisi kuultu tuolla varikolla tai muissa autotapahtumissa, mutta tarkoitukseni olikin kertoa miltä se kuullostaa, miltä se näyttää! Jos lynkkasin tekstissäni AKK:ta ja heidän näkyvyyttään, valitettavasti se mitä minun korviini on kuulunut ja silmiini mäkynyt on aiemmin kirjoittamani tekstin mukaista, valitettavan valitettavaa! Mutta miksi minä avaan suuni? Harrastukseni vuoksi. Olen aina saanut itseeni virtaa ja omia hermojani lepuutettua autojen parissa. Se on ollut minulle henkireikä ja varmasti on monelle muullekkin! Mutta kun siitä on tullut nyt negatiivisuuden kylvökenttä alkaa se negatiivisuus valtaamaan toki omaakin mieltä ja sitä kautta kaikki se ilo ja rentous kyseisestä lajista omassa elämässäni on hiipumassa. Voi kuinka upeaa olisikaan ensi kaudella mennä katsomaan sitä huippusarjaa ahveniston monttuun ja nähdä ne perheet siellä mäen päällä nauttimassa niistä samoista asioista jotka tämän hieman väärään kasvaneen naisen on saanut tallin perukoilla hymyilemään, varikolla nauramaan ja loppu kaudesta muistelemaan hienoja ja upeita elämyksiä mitä moottoriurheilu on minulle tarjonnut, sitä olisi ollut niin hieno päästä ensikaudella todistamaan, jakamaan ne kesän upeat viikonloput katsojien, kilpailijoiden ja järjestäjien kanssa. No millaisia sarjoja nyt sitten on tulossa, sitä en tätä tekstiä kirjoittaessani vielä tiedä, osan tiedän, osaa en mutta en uskalla edes tietämääni osiota kirjoittaa koska faktahan on se että se kattojärjestö ei ole aiheesta vieläkään julkistusta tehnyt.

Palautteensietokykyäkö vailla valmista?

Tässä kun olen muiden mielipiteitä kuunnellut ja saanut niin hyvät kuin huonotkin palautteet aikaisimmista teksteistäni olen jäsennellyt päässäni tätä palautteen vastaanottamista? Mistä ihmeestä johtuu ettei asioista voi puhua suoraan ja saoa miltä tuntuu? Koska faktahan on nyt kuitenkin se että jos emme saa negatiivista palautetta emme voi myöskään tiedostaa tekevämme asioita väärin. Tiedän että viime tekstini olivat kärjistettyä määrätyiltä osin mutta en koe myöskään perustelluksi alkaa jokaista kirjoittamaani lausetta avaamaan pieniin palasiin kun olen kuitenkin mielestäni jo tekstin alussa tehnyt selväksi oman paikkani tässä sopassa ja pitäytynyt kirjoittamaan vaan ja ainoastaan omia ajatuksiani ja itseni kuulemia tarinoita, ja niistä tehnyt analyysin miltä minusta tuntuu.

Uusiutuminen ja palautteen vastaanottaminen, uusiutumista tapahtuu koko ajan, vaan miten uusiudutaan jos ei nähdä metsää puilta? Jos ei kyetä ottamaan negatiivista palautetta vastaan? Tai nostetaan kädet pystyyn: ei kuulu minulle! Itse olen tehnyt pitkään töitä vastuullisessa toimessa jossa olen ollut vastuussa asioiden toimivuudesta ja ollut ns sen pahnan ylimmäinen, mutta kohdeltu kuin sitä pohjinmaista. Päällimmäisenä tuolla ylemmillä toimihenkilöillä on, niin kurjaa kuin se onkin, olla paskamoottoreina. Mikä perisynti sitten onkaan kyseessä mutta niin usein unohdetaan kiittää ja soittaa niistä positiivisista asioista, negatiiviset kyllä muistetaan ja pitkään! Ja niin on nyt mielestäni käynyt myös rata-autoilun piirissä. Jatketaan negatiivisien asioiden puimista ja uudet negatiiviset tapahtumat heijastetaan näihin edellisiin tapahtumiin ja jatkuva kierre on valmis. No mitä olen oman työni kautta oppinut, ainoa konsti muuttaa  mitään on puhua negatiivisista asioista, haastaa itsensä epämukavuusalueille ja katsoa peiliin. etsiä niitä virheitä jos niistä ei muuten saa kiinni. Jokainen tekee virheitä, vaan miten me niitä sitten käsittelemme. Kohtaammeko ne suoraselkäisesti? Välttelemmekö niiden kohtaamista? Mietimmekö muutoksia? Suljemmeko silmät ja korvat? Osoitammeko sitä kaveria sormella siinä vieressä?


Raha ja sääntökirja - vuoden odotetuimmat joululahjat!

Sitten jos avaan taas tilannetta uudelleen vähän erillailla kun edellisessä tekstissä ja pureudun muutamaan aiheeseen vähän lisää ja syvemmin. Puhuin hieman rahasta ja kuinka se tähän kaikkeen vaikuttaa. Hitto sentään kun päästäisiinkin siihen tilanteeseeen että ensimmäinen kysymys ei aina olisi mitä tästä maksetaan, millä tämä maksetaan, kuka tämän maksaa ja mitä sillä rahalla saadaan! tämäkin siis nyt kärjistettyä, totta kai noita asioita on aina mietittävä mutta ettei se nyt olisi iän ikuisesti se kaikista suurin ja vaikein kysymys ja eritoten ettei se hallitsisi tilannetta niin että on mentävä sieltä mistä aita on matalin.

Koitin myös vähän avata kuinka paljon tuollainen kisojen järjestäminen vaatii. Se vaatii toki ensimmäisenä sitä rahaa ja sitoutuvaa väkeä. No raha on aina ollut hyvä motivaattori ja ihmisten sitouttaja. Tokihan tämä on harrastus monelle ja talkoot on aina ollut yhtenäisen porukan tekemä valtava ponnistus ja niitä on tarvittu vuodesta toiseen autourheilun parissa kun sitä rahaa ei yksinkertaisesti ole. Vuosien saatossa on kuivunut kokoon niin sarjoja, luokkia kuin sitten näitä yhtenäisiä porukoita. On "tuhottu" jotain sarjoja ja luokkia vaan ihan säännöillä, vaatimuksilla ja en edes jaksa vaivata päätäni millä kaikella. Autotalleissa seisoo autoja joilla ei käytännössä voi ajaa, ei ole olemassa sellaista sarjaa tai luokkaa mihin nuo autot kelpaisivat. Syitä tähänkin on monia miksei kelpaa. Ja niiden syiden takana on monta asiaa. Hrveä paletti purettavaksi.

No sitten tullaan siihen sääntökirjaan. Kauden 2015 lopussa sen paskamyrskyn velloessa uhosin että minä otan vuoden 2016 kirjan käteeni, opettelen sen a:sta ö:hön etu ja takaperin. Kysy kuka mitä hyvänsä osaan antaa vastauksen ja etsin niitä epäkohtia missä tätä hienoa kirjaa pystyy kiertämään ja missä ne suden kuopat on.No nyt nosta kädet pystyyn, en ole koko kirjaa avannut tällä kaudella, omaa saamattomuuttani ja haluttomuuttani! Olihan kauden alussa ne uudet kujeet ja uusi sarja. Tarkoitan nyt siis nopeuden sääntöjä, en ajatellutkaan lukevani muiden lajien sääntöjä. No sittenhän se jäi, en saanut aikaiseksi. Toki nythän se on hyvä omalla tavallaan, ensi kausi tulee olemaan kuitenkin taas erillainen, liekkö tuo kirja kokee myös päivitystä samalla. Mutta kun tämä tilanne ensi kauden osalta alkaa selkiämään, varmasti luen myös tuon kirjan ja epäselvyyksiin tulen kysymään vastauksen. Täytyyhän säännöt olla selkeät ja niin ettei kukaan pysty niitä määrätyiltä osilta soveltamaan, tai jos pystyy niin sitten soveltaminen tehtäisiin jokaisen osalta samallalailla. Tähän tulen paneutumaan.

Selkärangat vaihtoon

Olo on tuon edellisen tekstin pohjalta aika tyhjä, vaikkakin aiheesta voisi kirjoittaa tunteja ja taas tunteja. Mutta miksi? pääpointteja avasin ja niihin paneuduin, olen kuullut niin paljon sitä ainaista kitinää että todellakin ihmettelen ja hämmästelen mihin on kadonnut se suora selkäranka että joku kenellä oikeasti olisi jotain valtaa tehdä asioihin muutoksia, vaikuttaa ja puhua ääneen ei tee mitään? Tai ne kenellä olisi nämä eväät!


 Ja taas on aika myös velloa vähän huhumyllyäkin!

Muutenhan tilanne on toki ollut sellaista huhuja sieltä, huhuja täältä, mitään varmaa uutta tietoa ei vieläkään ole, vaikka sitä itse henkilökohtaisesti kovin odotaan edelleen MUTTA selatessani AKK:n sivuja avasin linkin jossa AKK hakee pääkatsastajia ensi kaudelle, eli kaudelle 2017. Ja mitäs mitäs, siellä mainitaan myös Rata SM. Tämähän haiskahtaa omaan nenään ihan siltä ettei uutta ratasarjaa FTCC:tä olisikaan tulossa vaan jatkettaisiin tuolla vanhalla Rata SM nimellä. Omien kuulemieni tarinoiden perusteella kuitenkin tuo uusi sarja olisi kantanut nimeä FTCC.  Näinkö sitten uusi konsepti on haudattu ja jatketaan samalla rytmiryhmällä kuin tässä on menty jo tovi? Harmillista jos näin on, mutta olisi kiva jos tämä "huhu" paikkaansa pitää että annettaisiin myös selitys miksi se on nyt siirretty sivuun. hämmästyttää kummastuttaa ei niin pientä kulkijaa...

Lajipäivät

Tämän viikon lauantaina ja sunnuntaina järjestetään lajipäivät jyväskylässä! Siellä varmaan sitten viimein saamme jotain todellista kerrottavaa rata-autoilijoille. Toivottavasti nyt kaikki ketkä vain ikäkuunaan päivänä pääsee paikalle sinne myös itsensä kampeaa, kyseessä on kuitenkin äärimmäisen kovat ajat suomen rata-autoilun saralla ja nyt niitä asioita puidaan isolla kädellä sitten AKK:n väen ollessa paikalla, menethän sinäkin?

V1600 rengasruletti nuijittu pöytään

Sen verran oli uutta tietoa AKK:n sivuilla että rengasvalmistaja oli saatu päätettyä V1600-sarjalle ja sille toimittaja. Tähän nyt en sen enempää aikaani käytä kun en renkaan ominaisuuksista ym sen enempää tiedä, mutta jotain on siis saatu päätettyä, vielä kun tiedettäisiin missä sarjassa sitten tuolla renkaalla ajetaan. Saati tuleeko rinnalle sitten jotain muuta sarjaa jossa saisi käyttää esim Toyon pyörää joka on kuulemani mukaan ainakin edullisempi. Ominaisuuksista en todella tiedä ja jätän tämän aiheen tähän. Mutta jos joku nyt tietää kuka/ketkä ovat tämän päätöksen takana niin infotkaa tyhmää! Tästä minulla ei ole tietoa kuka nämä tällaiset päätökset AKK:ssa tekee!

Kilpa-autoa ostamassa

No niin, selailin tuossa valtakuntamme automyynti palstoja ja mietin kilpa-auton hankintaa. Aika hurjat ovat nyt markkinat. Autoja on kaupan kyllä jos jonkinlaista ja merkkistä. Mutta minkähän niistä sitten ostaisin? No missähän sarjassa niillä sitten pääsisi ajamaan? Tiedä häntä, tämä talvi on jo taputeltu, kevät on jo liian lähellä! Ei riitä aika tällä harrastajalla enää niistä harvoista viikonlopuista vietettäväksi tallilla että kannattaisi ainakaan enää mitään kovin projektivaiheessa olevaa autoa itselleen hankkia! Täten unohdan 2017 kauden, enkä varmasti ole ainoa!

Lajityöryhmät valittu

Ja sitten ne lajityöryhmät! Ne on nyt valittu ja onnekkaiden nimet ovat AKK:n sivuilla luettavissa. Aikaisemmassa tekstissäni sivusin aihetta että minuakin pyydettiin hakemaan, jätin sen kuitenkin väliin! No miksikö? Juurikin sen vuoksi ettei minun tieto taitoni todellakaan ole sillä tasolla että kokisin tuohon porukkaan kuuluvani. Joukossa näkyy olevan myös muutoksia, hyvä niin! Toivon todella että nämä uudet ryhmät saavat positiivisen meiningin päälle heti alusta saakka vaikka ensikaudesta tulee takuulla vaikea!



No mutta, mehän palaamme asiaan varmasti seuraavan kerran sitten ensi viikolla.Katsotaan mitä vastauksia lajipäivät tänä vuonna meille antaa ja ketkä saapuvat paikalle.

Hakekaa ihmeessä myös pääkatsastajaksi Rata SM:ään kaudelle 2017 ;)